El sector hoteler de Barcelona en xifres estadístiques

Manel Casals (Director general del Gremi d’Hotels de Barcelona)

Els elements estadístics tenen un valor estratègic molt important en el dia a dia de qualsevol empresa. Decidir, comprendre, visualitzar i actuar necessiten de valors referencials que els ajudin a analitzar degudament cada situació. El Gremi d’Hotels de Barcelona és conscient d’aquesta necessitat i així, mitjançant les seves estadístiques mensuals, ha aportat als seus associats les dades necessàries, en quant a ocupació, ARR i RevPar de la ciutat de Barcelona, en els darrers 20 anys.

Amb la voluntat de continuar ampliant el ventall d’elements informatius del GHB, la nostra entitat ha volgut posar en mans de totes aquelles persones interessades en l’àmbit hoteler una nova eina d’anàlisis que ha de permetre conèixer el perfil del sector de la ciutat de Barcelona. Així, ha desenvolupat els Informes del Sector Hoteler de la Ciutat de Barcelona, que en el 2012 han arribat a la seva tercera edició, i que vol ser una “fotografia estadística” del sector hoteler a data 31 de desembre de l’any tancat.

El document recull en quatre apartats aquells aspectes que considerem necessaris destacar a nivell estadístic com ara, detall de la planta hotelera de Barcelona; descripció del mercat laboral i del personal d’hotels; evolució anual de l’ocupació i el ARR; resum del total de visitants de la ciutat per motivacions i un senzill recull de les vostres perspectives del sector hoteler per els propers anys.

Fent un repàs ràpid a les xifres més destacades del darrer Informe 2012, hi trobem que la planta hotelera de la ciutat de Barcelona està composta per 352 hotels, sumant els establiments de les 7 categories existents, que representen 33.362 habitacions i 65.100 places i, per 89 hotels a l’àrea metropolitana, que suposen 7.282 habitacions i 14.704 places.

A nivell de curiositat, destacar que les categories amb més establiments a la ciutat són les de 4 i 3 estrelles.

Aquests establiments són gestionats en propietat en un 64,18% dels casos, en un format de lloguer en el 26,12% i de management en el 5,22%. El 67,91% pertanyen a cadenes nacionals, el 25,37% són establiments independents i, el 6,72% pertanyen a cadenes internacionals.

Els tres canals de venda més utilitzat pels clients dels hotels han estat els portals externs, amb un 39,25%, el web dels hotels, amb un 20,35%, i els TTOO, amb un 15,77%. En aquest sentit, els canals socials més utilitzats pels hotels per interactuar amb els seus clients han estat Facebook, amb 76,3%, Twitter, amb un 55,56%, i Youtube, amb un 35,56%.

Pel que fa a aquests clients, 50,4% correspon a visitant de vacances, el 41% a un visitant professional i, el 8,6% a altres motius. El 21,8% són procedents de l’estat espanyol, el 51,5% d’Europa (sense Espanya) i el 26,7% d’altres països.

Pel que fa al personal dels hotels, el 55,23% són dones i el 44,77% homes. Les seves procedències són diverses, essent les principals l’espanyola, amb un 66,07%, l’americana, amb un 14,76% i, els països de la unió europea, amb un 9,93%, entre d’altres. Per departaments, el gruix del personal es concentra al departament de F&B, amb un 27,78%, a les recepcions, amb un 21,35%, i al departament de vendes i màrqueting, amb un 6,93%.

Tota aquesta informació es troba ampliada, així mateix, a l’apartat de Biblioteca – Estudis de la web extranet del GHB, www.barcelonahotels.org.

Galeria | Aquesta entrada s'ha publicat en Estadística a la fresca i etiquetada amb , , , , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s